25-03-2021 Інтерв’ю
Про те, чи є політика в міській раді, наскільки ефективними є звернення, які ухвалюють депутати місцевих рад до центральних органів влади, коли рівняни зможуть оцінити роботу новообраної влади, про спортивну перспективу, а також про роботу над бюджетом розвитку міста Рівного на 2021 рік говорили з депутатом Рівненської міської ради від фракції «Свобода» Володимиром Валявкою в програмі «PROполітику» на телеканалі ITV media group.
«Ми будемо оцінювати результати» – Володимир Валявка про нову владу Рівного
– Часто ми чуємо тезу, що в міській раді немає політики. То чи є місце ідеологіям в міській раді?
– Все сказано виборчим законодавством – депутати великих міських рад обираються за партійним принципом. Звичайно, не в багатьох партій є свої програми, чи своя ідеологія. Але в нашої партії ця ідеологія є. В нас є своя програма, так звана, програма «Захисту українців» і в своїй депутатській діяльності ми дотримуємося цієї програми і діємо в інтересах кожного українця.
– Тобто, розглядаючи кожне питання порядку денного, ви опираєтеся на програму?
– Звичайно. Звичайно ми опираємося на програму та ідеологію партії. І, я думаю, що кожна з партій, маючи свою програму, діють відповідно до своїх принципів, відповідно до своєї програми. Тому у великих містах в нас, мені здається, може навіть трохи заполітизовані міські ради.
Дивіться повний випуск програми «PROполітику» з Володимиром Валявкою
– Ця заполітизованість особливо відчувається, коли міська рада розглядає звернення до уряду, глави держави чи Парламенту. Ви були депутатом обласної ради, а тепер міської. Тож з Вашого досвіду: наскільки ефективними є такі звернення?
– Все залежить від кількості таких звернень в інших міських радах. Я можу навести приклад, коли за ініціативою нашої партії, більше 200 чи 250 рад різних рівнів ухвалювали звернення до центральних органів влади. І центральна рада рахується та реагує з такою кількістю звернень. Це стосувалося, наприклад, звернення про підняття червоно-чорного прапора на визначні всеукраїнські дати. Це були й інші звернення, що стосуються тиску на владу в позиції щодо Росії, війни на Донбасі і Криму. Якщо критична маса таких звернень буде надіслана до центральних органів влади, то вона вимушена рахуватися з позицією громад.
– Минулої сесії за вашої ініціативи були ухвалені звернення, щодо заборони діяльності в Україні деяких партій, зокрема ОПЗЖ та Партії Шарія. Розкажіть більш детальніше про ці звернення. Чому ви вирішили ініціювати такі звернення і чому саме цей перелік партій потрапив в «чорний список»?
– Ми вважаємо, що ці партії працюють не на користь України та українців, а на користь наших ворогів, так званого, північного сусіда. І, власне, ми були ініціаторами, щоб заборонити такі партії, які фактично колаборують з нашими ворогами. І якщо ми цього не зробимо, то невдовзі ці партії можуть захопити владу в Україні і знищити українську державність. Тому це питання є надзвичайно важливим і його потрібно вирішувати досить кардинально. Ми були ініціаторами таких звернень не тільки в Рівненській міській і обласній радах, але й по всій Україні. І ці звернення були прийняті, або ще будуть прийняті у більшості радах різних рівнів по всій Україні.
– Також минулої сесії був створений департамент житлово-комунального господарства та розвитку інфраструктури. Очевидно, що це менш політичне рішення. Та все ж чи голосувала фракція Свободи за це рішення?
– Ми голосували за цей департамент, адже вважаємо, що в місті наразі обрана нова влада і ми маємо дати їй можливість створити свою команду, яка б власне і втілювала ті зміни, які запланувала ця влада. Ми в Свободі переконані, що потрібно дати можливість попрацювати новій команді, а вже потім, через певний час, питати з них за результати цієї роботи. І тому, зараз, ми намагаємося дослухатися до думок нової команди, для того щоб дати їм можливість втілити їхні задумки в життя. А пройде певний час і тоді будемо аналізувати, чи це були правильні рішення чи неправильні. Тому наша фракція підтримала дане рішення, оскільки так хоче нова команда.
– Вам аргументували представники нової команди для чого створюється цей департамент? Наскільки ефективніше він працюватиме у порівнянні з окремими управліннями?
– Наскільки нам пояснили, то ключовим у створенні департаменту стало покращення комунікації між двома управліннями та комунальними підприємствами, які курують ці управління. Хоча ми розуміємо, що швидко налагодження такої комунікації не вийде, оскільки матеріально-технічна база наших комунальних підприємств бажає бути кращою. Тому, як на мене, для ефективної роботи цих підприємств потрібно покращувати їхню матеріально-технічну базу. І власне заради покращення роботи цих підприємств і був створений департамент.
– Ви говорите про оцінку ефективності роботи нової влади. В нашому ефірі заступниця міського голови казала, що їй достатньо сто днів для оцінки ефективності того чи іншого начальника управління. На Вашу думку, скільки потрібно часу, щоб зрозуміти чи ефективно працює нова влада?
– Про ефективність чиновників мають говорити їхні керівники. Ми, депутати, вважали б за доцільне вимагати від тих керівників, від заступників, конкретних справ. Тобто, чи будуть дійсно здані об’єкти, покращення інфраструктури, чи ще якісь показники, які говорять про ефективність влади в цілому. Ми будемо оцінювати результати. Ми не будемо розбиратися що там відбувається в конкретній структурі. Це питання до керівника – налагодити роботу цієї структури, а рівнянам потрібні результати. Тому, я думаю, що сто днів – це дуже малий термін, щоб показати якісь результати. Думаю, що якісь проміжні результати можна буде побачити як мінімум через рік. Але основні цілі ми зможемо побачити в динаміці, як змінюється місто, протягом цілої каденції. Тому що за сто днів я не вірю, що реально щось в місті поміняти.
– На минулій сесії депутати міськради розглядали питання щодо запобігання самовільного використання мешканцями Шпанівської ОТГ земель, що були надані Рівненською міською радою під забудову для учасників АТО. Розкажіть про цю проблему.
– Це непросте питання, адже за попередньої каденції воїнам АТО надали земельні ділянки по яким проходять комунікації (відповідно, будуватися на таких ділянках заборонено, – авт.). І, відверто кажучи, я сам здивований, яким чином так сталося, що при підписі відповідного проекту рішення були різні структури міської влади і яким чином на цих ділянках виявилися комунікації, які йшли до сусідньої, Шпанівської ОТГ? Думаю, що про це треба питати тих керівників, які підписували погодження для проекту рішення про виділення цих ділянок. І тепер депутати будуть довивчати це питання, щоб з’ясувати, як так сталося. А зараз ми виступаємо з пропозицією віднайти і надати інші ділянки тим воїнам, у кого такі, проблемні ділянки. А з ділянками з комунікаціями далі думати, що робити. Тому що ми не можемо зараз викопати комунікації. На жаль, це є недопрацювання попередньої міської влади.
– В міста є зараз земельні ділянки, які можна дати взамін?
– Наскільки я зрозумів такі можливості є. Це більше залежить від управління земельних ресурсів та відповідної земельної комісії, але я думаю, що 4 ділянки – це не так багато і місто зможе віднайти їм заміну. А вже з цими ділянками, з комунікаціями, розбиратися – як так сталося.
«Я готовий привезти збірну України, яка буде грати у Рівному міжнародні матчі»
– Раніше анонсувалося, що в кінці березня міська рада розглядатиме проект капітальних видатків бюджету міста на 2021 рік. Чи мають депутати вже цей документ та чи працює з ним комісія?
– Відверто кажучи я ще не бачив проекту бюджету розвитку на 2021 рік. І нещодавно говорив з керівником нашої комісії (Володимир Валявка є членом бюджетної комісії Рівнеради, – авт.), і він також каже, що наразі на комісію не поступив розподіл капітальних видатків на 2021 рік, тому навіть не маємо, що розглядати. Власне цей розподіл має бути затверджений на сесії, яку планували провести в кінці березня, і я наразі навіть не знаю, яким чином ми маємо встигнути такий комплексний документ розглянути.
– Свого часу голова Вашої комісії говорив, що бюджет розглядали дванадцять годин перед сесією. То можливо цього разу історія повториться?
– На жаль, зазвичай так і відбувається. Звичайно, що час ще є, але, нажаль, наразі цього документу ми не маємо. Але це дійсно комплексний документ, в якому мають бути враховані різні думки і бачення. Наприклад, в мене є думки і позиції щодо формування капітальних видатків нашого міста цього року. Я переконаний, що місто повинно навчитися заробляти кошти. І для того, щоб ми «зростали», покращували інфраструктуру і побут мешканців міста Рівного нам потрібно навчитися заробляти кошти. І тут, на мою думку, ми трохи відстаємо від наших сусідів.
– В обласній раді капітальні видатки обласного бюджету розподілялися за пропозиціями депутатських фракцій. Якби така практика була в міській раді, то на що б в першу чергу направила б кошти фракція «Свобода»?
– В нас є незавершені справи ще з попередньої каденції. І тому ми розуміємо на що, і ми будемо наполягати, щоб ці справи були завершені. Я переконаний, що нинішня влада має зробити аудит тих об’єктів, які були не завершені попередниками і завершити їх будівництво. Наприклад, той же стадіон. Ми потратили, кожен громадянин – платник податків, потратив на цей стадіон не маленьку суму. Його потрібно завершити для того, щоб запустити в експлуатацію та отримувати хоч якусь вигоду з цього об’єкту. А так ми потратили більше ста мільйонів гривень, а об’єкт буде ще не завершений декілька років. Я вважаю, що ми би мали завершити цей об’єкт, а потім приступали би до нових об’єктів.
– Тобто Свобода пропонувала б виділити кошти на стадіон «Авангард»?
– Ну, в тому числі і на «Авангард». Тому, що цей об’єкт вже є розпочатий. Моя пропозиція взагалі зробити з Рівного спортивний хаб. Тобто, ми десь відстаємо від наших сусідів в діловій чи туристичній активності, але в нас є спортивні команди майстрів. І ми можемо за рахунок цього залучити до Рівного так званого спортивного туриста, який буде приїжджати в наше місто і витрачати тут кошти. І за рахунок цього наше місто буде збільшувати доходи до свого бюджету. Бо інших наразі можливостей для нашого міста я не бачу. Нажаль в нас немає в місті визначних туристичних об’єктів, які би приваблювали б туристів в місто. Ні ділової активності в нас немає. А от спортивна «активність» в нас є. Кілька команд та спортсменів, які грають на найвищих рівнях в Україні місто має. Тож за рахунок цього ми могли б залучити в місто туриста не лише з України, але й з цілого світу. Якщо в нас буде добудований стадіон та спорткомплекс на Макарова, то я готовий привезти в Рівне збірну України, яка буде грати тут міжнародні матчі по футзалу.
– На Вашу думку, чи можна говорити, що була провалена компанія з вакцинації від COVID та чому так сталося, що показники захворюваності постійно зростають?
– Я думаю, що це недопрацювання в першу чергу центральної влади. Тому, що кошти, які мали бути спрямовані, в першу чергу, на боротьбу з коронавірусом були спрямовані на інші сфери діяльності, можливо не настільки критичні. Я розумію, що всюди має бути баланс, і в нас є ще багато роботи в Україні, і всюди потребується фінансування, але в даному разі ми повинні були б подбати про здоров’я громадян України. А, фактично, центральна влада провалила боротьбу з COVID. Я вважаю, що не правильно, що ми одна з найгірших країн в Європі, а можливо і найгірша, по вакцинуванню. І це недопрацювання центральних органів влади, що ми не закупили вакцини. Чому так сталося – я не знаю, але факт є фактом. Тому, я вважаю, що зараз все ж таки треба було віднайти ці кошти, бо їх зараз реально немає, і все ж таки збільшити кількість ліжок в лікарнях. В тому числі і нашого міста. Бо якщо ми зараз підемо на карантин, то це може бути ще гірше. В першу чергу для наших підприємців та доходів міського бюджету, а це може спричинити дуже великі проблеми в майбутньому. Я все таки вважаю, що ми повинні збільшувати ліжка і не закривати економіку в місті.