08-12-2023 Новини
Рівнерада відклала на довивчення питання щодо земельної ділянки з деревами і фонтаном, яку планують віддати для будівництва споруд для потреб Рівнеелектроавтотрансу. За це депутати проголосували одноголосно. Про це інформує кореспондент Суспільного із засідання сесії.
Що це за історія
На сайті міськради опублікували проєкт рішення, де йдеться про можливу передачу Рівнеелектроавтотрансу під постійне користування земельної ділянки площею 7 032 кв. м.
На цій території, згідно з пояснювальною запискою, планується будівництво під потреби підприємства, а саме для "розміщення та експлуатації будівель і споруд міського електротранспорту". Дозвіл на розробку цього проєкту розглядатимуть на сесії міськради 8 грудня.
Ця ділянка з деревами та фонтаном знаходиться поблизу із проїзною частиною на вилиці Данила Галицького, де розташоване комунальне підприємство.
Начальник департаменту інфраструктури та благоустрою Руслан Гудима зазначив, що розширення території під будівництво необхідне через збільшення траспортних засобів у місті:
"Планується розширення самого парку. У межах розширення автопарку даної території не вистачає. У нас немає іншого напрямку — розширення лише в сторону дороги. Воно все одно невідворотно — питання розширення парку. Знову ж таки, чи це сквер — це тротуарна територія. Там немає ні доріжок, ні лавок. Там скверу як такого немає".
У вересні 2023 року Рівнерада затвердила програму розвитку автомобільного транспорту загального користування на 2023-2027 роки. Одне із завдань програми — залучення на маршрути нових автобусів.
Щороку, як ідеться в додатку до проєкту рішення, на закупівлю малогабаритних автобусів пропонують витрачати по 65 млн грн. Купуватимуть транспорт у кредит.
Позиція Екоклубу
Громадська організація Екоклуб вважає неприпустимим будівництво на цій території, яка вважається зеленою зоною:
"Проєкт передбачає розміщення та експлуатацію будівель і споруд підприємства на місці скверу із дорослими деревами. Раніше міська рада затвердила концепцію "Блакитно-зелені коридори". Намір звести "будівлі та споруди" замість зеленої зони — суперечить цьому рішенню", — йдеться у дописі Екоклубу.
Концепція "Блакитно-зелені коридори" передбачає, зокрема:
- впроваджувати заходи з адаптації до зміни клімату;
- дбати про збереження біорізноманіття;
- створювати додаткові можливості для відпочинку та відновлення у зелених зонах громади;
- планувати та втілювати розвиток сталої мобільності.
Що було на сесії 8 грудня
Перед сесією два десятки людей прийшли із плакатами та висловлювали незгоду з можливим рішенням Рівнеради.
Керівник департаменту інфраструктури і благоустрою Руслан Гудима пояснив, що йдеться про розвиток Рівнеелектроавтотрансу.
"Потребує розширення за будь-яких умов, створення і збільшення кількості паркових одиниць, які могли б бути на РЕАТ. Нам необхідна ця земля, бо на сьогодні вся площадка для відстою техніки є заповнена. Для розвитку необхідна ця земля, для розташування техніки для перевезення городян".
Посадовець пояснив, що діють "відповідно до запитів, які стоять гостро".
"Це є цільово, технічно виправдано. Далі рішення за вами", — звернувся Гудима до депутатів.
Також, зі слів Гудими, дерева на ділянці намагатимуться максимально зберегти і звертатимуться для цього до відділу урбаністики.
Депутатка Олександра Коваленко зазначила, що "є не зовсім зрозумілі речі", за які депутатам пропонують голосувати:
"Давайте ми його (питання, - ред.) вивчимо. Я не бачу якоїсь страшної позиції, якщо ми вивчимо, поїдемо, подивимось на стан дерев і, можливо, там немає такої проблеми, яка на сьогодні настільки є гострою".
Депутатка Оксана Майборода звернулась до депутатів із пропозицією в процесі довивчення питання розглянути можливість розділити ділянку з встановленням статусу скверу:
"В нас буде розділено, так само як біля Сільпо, де відбувається виділення земельної ділянки під сквер, таким самим чином зробимо і тут, щоб зняти небезпеку знищення зеленої зони".
У підсумку, після дискусій, Рівнерада одноголосно 31 голосом відклала це питання на довивчення.