Секретар Рівнеради розповів про свої амбітні плани

25-03-2021 Інтерв’ю

Перших сто днів при владі – не просто символічний відрізок часу, а своєрідний тест на стійкість і дієздатність. А ще – визначення пріоритетів. Скажімо, Франклін Делано Рузвельт протягом перших ста днів свого президентства планував покінчити з Великою депресією, яка була викликана політикою його попередника. Які амбітні плани ставить перед собою Віктор Шакирзян?

Про це розмова журналіста «7 днів» із секретарем Рівненської міської ради 8 скликання.

– Вікторе Володимировичу, скажіть відверто, чи змінився ваш погляд на владу після того, як ви посіли посаду секретаря Рівненської міської ради? Адже одна справа судити про неї, будучи збоку, і зовсім інша – зсередини.

– Безперечно. Адже, потрапивши в стіни міської ради, побачив, що тут кипить безперервна робота, яку, можливо, й не видно для стороннього ока. Її комусь потрібно виконувати. А головне – треба працювати так, щоб ця повсякденна, інколи навіть рутинна робота була ефективною. Якщо є ефективність, то буде й відповідний результат. Ми заряджені на позитивні зміни і хочемо бачити їх, як кажуть, тут і зараз. Я також цього дуже прагну, тому роблю все, що від мене залежить, як від секретаря Рівнеради.

А результат, певен, невдовзі буде. Бо настирливо шукаючи інвесторів для Рівного, вже маємо певні реальні напрацювання. Намагаємося зробити наше місто багатшим, перетворивши його на своєрідний європейський інвестиційний майданчик, що допоможе поліпшити інфраструктуру Рівного – замінити зношені мережі, облаштувати вулиці, площі й двори, запустити сучасний громадський транспорт, вирішити нагальні екологічні проблеми. Врешті-решт, створити робочі місця, щоб люди не їздили на заробітки за кордон. Хіба не цього хочуть рівняни? Маємо намір показати, що Рівне може жити по-іншому.

– Якщо вже зайшла мова про інвесторів, то чи не могли б детальніше розповісти про визначені напрями співпраці?

– Чому ж ні? Скажімо, у нас уже двічі побував представник компаній European Timber Supply LTD та Geo Consultants LTD Артур Кутаєв. Під час першого візиту відбулася презентація цих компаній, спів­праця з якими може бути дуже корисною для Рівного. Це стосується вирішення багатьох актуальних проблем нашого міста. Одна з найважливіших серед них, наприклад, – це питання зливної каналізації, через яку під час великих дощів підтоплює вулиці міста. Сюди ж слід відвести очистку Басівкутського озера та річки Усті. Чому зупинилися саме на цих проєктах? Бо екологія – пріоритетний напрямок у наданні Євросоюзом грантів. А компанії European Timber Supply LTD та Geo Consultants LTD мають тут чималий досвід, реалізувавши майже 70 екологічних проєктів у багатьох країнах світу, в тому числі колишнього Союзу. Невдовзі до Рівного мають приїхати фахівці цих компаній, які займуться підготовкою документації для подачі проєктів на європейські гранти. Сподіваюся, перші з них, над якими вже починаємо працювати, будуть втілені до кінця цього року.

Вже вдруге до Рівного приїжджали з адаптованими для нашого міста пропозиціями представники німецької компанії «ВІТ», яка займається переробкою та утилізацією сміття. Вона є однією з передових у цій галузі, оскільки використовує сучасні технології та працює відповідно до європейських стандартів. При цьому на твердих побутових відходах заробляють кошти. Чим вони цікаві для нас? Тим, що пропонують створити спільне підприємство – сміттєпереробний завод, засновником якого стане територіальна громада Рівного і німецька компанія. Що це дасть місту? По-перше, отримаємо інвестиції. По-друге, вирішимо актуальну проблему утилізації та переробки твердих побутових відходів, бо діюче сміттєзвалище відпрацювало належний йому ресурс. Крім того, реалізувавши цей проєкт, місто лише від сплати податків щороку отримуватиме по 50-60 мільйонів гривень. Плюс, що не менш важливо, створимо нові робочі місця.

– За плечима сто днів. Чи вистачило цього періоду, щоб освоїтися в новій ролі?

– Насправді немає часу на розкачку, треба, закотивши рукави, вчитися і працювати одночасно. Досвід прийде сам по собі. Було б бажання. А його навіть більше, ніж достатньо. Свідченням цьому проведені сесії, на яких розглянуто максимально можливу кількість внесених у порядок денний питань. В тому числі й ті, що дісталися нам у спадок від міських обранців попередньої каденції. А все завдяки тому, що нам вдалося налагодити злагоджену роботу депутатів, вдосконалити процеси, сформувати постійні комісії, які здатні продуктивно готувати необхідні для прийняття Рівнерадою рішення. Ми налаштовані робити все швидко, якісно і ефективно, а найважливіше – на користь мешканців територіальної громади.

– Не раз доводиться чути, що ви часто виконуєте непритаманні для секретаря міської ради функції. А саме беретеся вирішувати ті питання, які належать до компетенції виконавчих органів. Чим це зумовлено?

– Давайте вийдемо на вулицю і поцікавимося в перехожих, як вони сприймають міську владу. Їм байдуже, яку хто посаду займає. Якщо ти працюєш в органах місцевого самоврядування, ти відповідаєш за все. Тому я просто зобов’язаний втручатися в усі сфери життя. Більше того, прагну вирішити проблеми, з якими до мене звертаються рівняни. Адже я повинен виправдати довіру тих людей, які за мене проголосували. І робитиму для цього все, що від мене залежить. Я буду вникати в усі питання. Думаю треба показати всім начальникам управлінь, як працювати на користь громади.

– Апарат Рівнеради – чи не єдина управлінська структура, яка при нинішній каденції не зазнала кадрових змін. Це свідчить про те, що вас усе і всі влаштовують?

– Щойно мене обрали секретарем міської ради, я зібрав апарат і сказав його працівникам прямим текстом, що не збираюся нікого звільняти лише тому, що вони тут працювали за попередньої влади. Хоча зауважив, що хочу побачити результат їхньої роботи. Якщо вони працюватимуть на спільну мету.

– Які доробки за сто днів на посаді секретаря Рівнеради можете занести до свого активу?

– Що суттєвого вдалося зробити за сто днів? Чесно кажучи, заскочили мене зненацька. Ну, як пам’ятаєте, вже на першій сесії ми порушили питання про зупинення в місті хаотичної забудови. Створили відповідну комісію, яку доручили очолити мені. Робота комісії з вивчення проблеми забудови тільки почалася, а кількість звернень від рівнян про порушення у цій сфері почала рости в геометричній прогресії. За кожною заявою – людський біль, крик душі. Тому хочеться якомога швидше допомогти мешканцям міста вирішити їхні досить гострі проблеми і питання.

Щоб надалі уникнути хаотичності у забудові міста, на минулій сесії ми прийняли рішення про оновлення плану зонування Рівного. Адже застарілий план зонування дає можливість для численних маніпуляцій у сфері будівництва. Та головне – хочемо змусити недобросовісних забудовників працювати у рамках закону, який повинен бути однаковим для всіх. Не можна будувати так, щоб «після мене хоч трава не рости». Треба подбати про те, щоб при зведенні багатоповерхівок були передбачені автостоянки, дитячі і спортивні майданчики. Врешті-решт не можна відкидати необхідність заміни мереж, які в нас уже доволі зношені, тому рано чи пізно дадуть про себе знати. Хоча й уже дають.

– Що за останніх три місяці найбільше вразило?

– Напевне, черствість чиновників. Інколи складається враження, що вони живуть у якомусь іншому вимірі: в кабінеті у них – одна картина, а за вікном – зовсім інша. Коли буваєш серед людей, дивуєшся, як байдуже ставляться до клопотів рівнян ті, хто за своїми функціональними обов’язками мав би вирішувати їхні наболілі проблеми. Ось взяти, для прикладу, реабілітаційний центр для дітей з особливими потребами. Зокрема, з ДЦП. Йдеться про отримання ліцензії і належного приміщення під центр. Мабуть, ще довго оббивали чиновницькі пороги, якщо б ми з громадською активісткою Марією Лапюк не зрушили цю проблему з місця. Сподіваюся, невдовзі рівнянам більше не доведеться возити дітей для відновлення здоров’я в інші міста.

Діти потребують особливої уваги. Мій батько завжди казав, що для дітей готовий віддати все на світі. Тому ми повинні піклуватися про них. І робимо це. Може не так, як хотілося б, зате все, що в наших силах. Наприклад, коли через карантин морочилися з проїздом у громадському транспорті особливих дітей. Тоді зібралися на комісії ЖКГ і транспорту та спільно з Катериною Марчук запропонували виготовити для них спеціальні посвідки. Нині ця проблема повністю вирішена, дітей перевозили без обмежень.

Багато питань вже вдалося вирішити, в тому числі й у Квасилові. Ми за цих сто днів об’їздили дуже багато будинків, які є аварійними. Внесли їх до переліку об’єктів, які фінансуватимуться в цьому році. Це стосується покрівель, стягнення стін, реконструкції дощової каналізації і т. д. Намагаємося добитися, щоб управління ЖКГ не займалося відписками на звернення громадян, а оперативно вирішувало їх. Мусимо використати всі наявні ресурси, аби забути, що це, коли падає балкон, протікає дах, не працює ліфт і т. д.

Крім того, наша команда «Рівне Разом» ініціювала зрізання сухих дерев у школах і садочках. Адже це насамперед безпека дітей. Вже повністю обстежені і отримані необхідні дозволи на зрізання понад 640 дерев. Почали із ЗОШ №9, де учні зараз можуть спокійно ходити територією школи.

Люди повинні відчути, що мають підтримку з боку міської ради. Тоді можна буде розраховувати і на їхнє плече. Як-от, скажімо, було під час погодної стихії, коли все засипало снігом. Цьогорічна зима підготувала для нас великі виклики, можливо комунальні служби не всюди впоралися з наслідками негоди, але це дало розуміння, що ми маємо укріплювати можливості наших комунальних підприємств.