Скільки коштів витратили офіційно на свої передвиборчі кампанії Третяк та Шакирзян?

02-12-2020 Аналітика

Хто з двох кандидатів на посаду Рівненського міського голови, які вийшли до 2 туру, офіційно витратив більше коштів зі свого передвиборчого фонду? Якою загалом вийшла офіційна ціна голосу для них за результатами усієї передвиборчої кампанії?

Переможець виборів, новий Рівненський міський голова Олександр Третяк офіційно витратив зі свого передвиборчого фонду в першому турі 719 207,5 гривень, у другому – 1 221 243,4. Загальна сума офіційно задекларованих кандидатом витрат – 1 940 450,90 грн. Якщо до цієї суми додати витрати партії «Європейська солідарність», від якої він балотувався (352 020,56), то загалом вийде 2 292 471,46 гривень.

Його опонент Віктор Шакирзян офіційно витратив зі свого передвиборчого фонду в першому турі 679 746 гривень, у другому – 2 233 876,60. Загальна сума офіційно задекларованих кандидатом витрат – 2 913 622,60 грн. Якщо ж до цієї суми додати витрати партії «Рівне разом», від якої він балотувався (2 272 722,23), то загалом вийде 5 186 344,83 гривень.

Оскільки обидва кандидати впродовж усієї виборчої кампанії часто проводили свою агітацію невіддільно від партійної, то об’єднувати витрати їхніх кандидатських і партійних фондів, на нашу думку, цілком обґрунтовано.

У другому турі Олександр Третяк набрав 27 451 голосів виборців, Віктор Шакирзян – 26 057.

Враховуючи загальну суму витрат (кандидатських і партійних) упродовж усієї виборчої кампанії, то офіційно ціна одного голосу виборця для переможця обійшлася у 83,5 гривні, його опонента – 199.

Реальна ціна голосу в кожного кандидата може бути іншою. Адже у звітах не вказана вся агітаційна передвиборча діяльність. Як-от, наприклад, проведення різних масових заходів, зустрічей з виборцями, благодійна діяльність, розміщення прихованої агітації в ЗМІ, робота агітаторів, штабу та інше. Крім того, кожен із кандидатів та їхні партії проводили активну агітаційну діяльність до моменту офіційної реєстрації та відповідно відкриття передвиборчих фондів.